13 april 2008

Vårens sista stickcafé på Fribergs


Kanske blir det en vacker sjal, denna från sillen stickar

Trädgårdarna, glassbarerna, uteserveringarna och de ljusa kvällarna kallar. Vårens sista stickcafé är här.

När? Onsdag 16 april, 17.30-20
Var? Fribergs café, Norra vägen, Halmstad
Ta med dig något stickprojekt och fika i goda stickerskors lag. Det är rätt så gott fika på Fribergs.

Är det så att du inte vill sluta sticka trots att sommaren är i antågande så brukar det vara slöjdcaféer på Hallandsgården under sommaren. Om och när vet jag inte ännu.

4 kommentarer:

Ellmania sa...

Åh! Vilken ljuvlig bild... Jag känner mig genast motiverad inför vår stickklubb à trois som går av stapeln på tisdag.

Lisa sa...

Visst var det en vacker bild! Sillen stickar hade ett spännande projekt. Gå gärna in och läs mer på http://sillenstickar.blogspot.com

Carina sa...

Hej Lisa!
Sitter här hemma vid datorn och kan inte göra mycket mer. Hade så spetsat mig på Fribergs ikväll och vad händer. Jo, jag fick kräksjuka i morse strax innan jag skulle gå till bussen.

Kommer du att skriva på din blogg när stickcafét startar till hösten igen? Eller hur och var kommer man att få veta? Att det fortsätter utgår jag ifrån med det intresset som varit.

Vi hörs och syns!

Lisa sa...

Hej Carina!
Det blir ett extra stickcafé onsdag 7 maj, sedan startar det igen till hösten (troligtvis september-oktober). Jag kommer givetvis att bevaka detta här på Slöjdfeber!

På kulturnatten 6 september (som även är hemslöjdens dag) kommer det att ske spännande saker på stick- och slöjdfronten - boka in den dagen.

Lisa