22 juli 2008

Höstens kurser planeras för fullt


Vävda band framför en bandgrind, foto från utställningsmonter på textillärarutbildningen i Linköping

Nu börjar höstens kurser på hemslöjden ta form. Halmstad hemslöjdsgille anordnar i vanlig form några nybörjarkurser för att glädja våra medlemmar och locka nya till oss. Kurserna är billiga och för medlemmar är de ännu billigare (medlem kan man bli på plats, det kostar 250 kronor för vuxna och 50 kronor för ungdomar under 25 år)

Vi har fått in önskemål om en bandvävningskurs som Kirsten Dreidal ska hålla i, det blir en stickkurs för nybörjare och ovana och jag tror att det kan bli någon kurs med täljning också.

Har du några önskemål är du välkommen att göra ett inlägg på bloggen eller maila till mig: lisa.kivimaki@hemslojd.org.

2 kommentarer:

Carina sa...

Hej Lisa!
Jag är en ganska van stickare men jag skulle vilja lära mig binge. Med andra ord, sticka med flera färger på bästa vis.

Knyppla skulle jag också vilja fortsätta med. Jag gick en nybörjarkurs på 70-talet och har inte knypplat sedan dess. Vill ta upp det igen men mer som Lenka Bousova gör eller annan bildknyppling. Är inte intresserad av en hög spetsar som bara ligger i en låda på vinden.

Föresten när börjar Hemslöjdens stickcaféer? Och har du hört när stickcaféet på Fribergs ska starta?
Hälsningar
Carina

Lisa sa...

Hej Carina!

Jag ska spara dina önskemål till nästa termin och se om jag inte kan få in vår stickexpert Kersti Nilsson på något sätt...

Fribergs stickcafé vet jag ine när det börjar ännu men så fort jag vet gör jag ett inlägg här på Slöjdfeber.