12 juni 2008

World Wide Knit In Public Day 080614

Hej alla stickälskare!

Jag har hört och läst att det är världsstickardagen på lördag! Då ordnas det en massa arrangemang runtom i landet, vissa samlade här. Här i Halland vet jag inte om dagen kommer att uppmärksammas? Är det någon som vet?

Förslag på lämpliga aktiviteter på världsstickardagen:

Lär dig att sticka
Lär en kompis att sticka
Ta med dig stickningen till stranden och sticka sittandes i brassestolen
Sticka på café
Sticka hemma i soffan
Testa den halländska stilen, sticka medan du promenerar omkring
Lär dig en ny stickteknik
Påbörja ett nytt stickprojekt
Köp nytt garn


Många stickar på stan denna dag men jag tycker att det viktigaste är att det stickas, jag vill höra stickorna klinga i varenda kvarter runtom i Halland!


Har du ingen kompis som vill lära sig att sticka kan du alltid försöka lära ut stickkonsten till dina blommor, bilder från garn och stickor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att det finns en världsstickardag!
"Stickgraffiti" är ett annat förslag på vad man kan ägna sig åt imorgon - något som förmodligen även glädjer allmänheten! När Sturegymnaiset hade lektioner på stan vecka 22 stickade textileleverna lappar som de sedan satte upp på bänkar, lyktstolpar och liknande i centrala Halmstad - någon som sett det?!

Lisa sa...

Visst är det fantastiskt. Att sticka på stan och pryda lämpliga bänkar och stolpar är en mycket bra idé! Har hört att det finns stickgraffiti på stan men inte sett det ännu. Får nog ta med kameran och dokumentera detta för slöjdfebers räkning.

Själv kommer jag nog att sitta hemma och sticka på min rätstickade sjal i silke/mohairgarn.